pondělí 8. dubna 2013

Nejzdravější potraviny :-)

Včera jsem si u televize otevřela Vlastu a hned jako první článek tam byly nejzdravější potraviny světa podle různých odborníků. Dneska jsem si našla na internetu jeden žebříček podle amerických vědců a rozhodla jsem se, že Vám ho představím.. :-))


1) Voda
- Za uplnou jedničku je považována voda. Neměli bychom podceňovat sílu obyčejné čisté vody. Měly bychom vypít v průměru 2,7 litru vody.  Voda pomáhá nejen našemu zdraví, ale je velmi prospěšná i při hubnutí. Voda navíc udržuje i bystrou paměť a jemnou pokožku. Takže holky, hlavně pijme. :-)

2) Jahody

- Na druhém místě žebříčku jsou jahody. Jsou velmi dobrý zdrojem Vitamínu C (podobně jako u citrusových plodů :-)).  V podstatě nám stačí 150 g jahod napokrytí denní dávku Vitamínu C. :-) Dále obsahují hodně vlákniny a mají nízký obsah kCal a navíc jsou tak strašně DOBROUČKÉ :-)♥♥


3) Borůvky

- Borůvky v sobě mají nejvíce antioxidantů ze všech ovocných plodů. Pomáhají snižovat cholesterol. Borůvky také snižují riziko cukrovky, zpomaluje se i proces stárnutí. Léči žaludeční potíže, ale i kožní onemocnění. :-)

4) Mandle

- Mandle jsou dobrou prevencí před srdečními chorobami, jejich riziko sníží až o 30 procent. Jsou bohatým zdrojem vlákniny, bílkoviny, zdravého tuku, antioxidantů, vitamínu a minerálů. Ale pozor, mandle obsahují velké množství kalorií. A navíc mandle vlastně nejsou oříšky, jsou vlastně plodem peckovice. :-)

5) Třešně

- Mají blahodárný vliv na náš organismus. Pomáhají čistit játra, ledviny, krev. Díky vysokému obsahu jódu mají příznivý vliv na problémy se štítnou žlázou a bolesti páteře. Mají vysoký obsah vápníku, a to je dobré pro růst kostí a vývoj kloubů. Ale radši na ně moc nepijte vodu :-D:-D

6) Ostružiny a maliny

- Ostružinami a malinami posílíte svoji paměť. Jsou zdrojem vlákniny, vitamínu C a antioxidantů. Pomáhají dokonce při léčbě některých druhů rakoviny.

7) Pomeranče

- Jsou tím nejpěstovanějším citrusovým ovocem. Jsou kvalitním zdrojem Vitamínu C. Pomeranč je tvořen cca 86 % vody. Získáme z nich i velké množství vlákniny a napomáhají naší imunitě.

8) Rajčata

- Jsem moc ráda, že se umístila i ňáká zelenina, takže z ní je na prvním místě rajčátko. ♥ I když existují teorie, že je to vlastně ovoce.. Ale pro mě prostě ne :-D Pomáhají v boji s rakovinou, protože obsahují látku lykopén, která právě při léčbě rakoviny pomáhá. Nejvíce pomáhají při rakovině prostaty, plic a žaludku.

9) Pistácie

- Pomocí pistácií můžeme lépe zvládnout stres. Protože nám přii stresových situacích snižují tlak. Pistácie jsou bohaté na bílkoviny a vlákninu, obsahují vitamín B6, tiamín, měď či fosfor.

10) Jablka

- Obsahují velké množství Vitamínu C, vlákniny a anioxidanty. Snižují krevní tlak, hladinu cholesterolu a krevních tuků, posilují imunitní systém, srdce a krevní oběh, stabilizují hladinu cukru v krvi, čistí střeva a
posilují dásně.

Do první desítky se nevešel například špenát, brambory, olivový olej, tmavá čokoláda, ale například i černý čaj nebo káva. Nechybí zde ani červené víno.


Tak co holky? Já první desítku jim zbožňuju uplně celou. První věc kterou nejím jsem našla až na 36. místě a to Houby šitake.. :-)) Co vy? Jak na tom jste?:-)







30 komentářů:

  1. Dnes už mám za sebou pomeranč s jablíčkem, rajčátko mě čeká k obídku a už jsem vypila litr a půl čisté vody.

    OdpovědětVymazat
  2. Tak jáhůdky a vodu už jsem měla, mandle byly včera, rajčata budu mít teď v obědu, jablko bylo včera, maliny minulý týden...:D Z těch věcí jím všechno a všechno mám strašně ráda:)
    Akorát ještě nejsou třešně a nemůžu sehnat nesolené pistácie:(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na třešně už se taky moc těšim ♥ Snad letos bude dobrá úroda:-)

      Vymazat
  3. Jsem na tom podobně, první desítku miluju a vlastně skoro celý žebříček :-) Ty houby šitake jsem ještě neochutnala, takže nemůžu soudit. A pak teda nepiju kafe, za to čaje po litrech :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-) no já nemusim jakékoliv houby, tak sem to vztáhla na to :-)) Kafe mam ráda skoro jako čaj :-)

      Vymazat
  4. Tak tenhle seznam mě celkem hodně překvapil... čekala jsem, že se nějaká ryba umístí mnohem výš! Taky mě překvapil černý čaj, který se umístil před bílým a zeleným. A že úplně první zelenina bude rajče? Čekala bych spíš nějakou brokolici. :)
    Jinak já už z desítky dnes měla vodu, jahůdky, mandle a jablíčko + ještě ovesnou kaši, hnědou rýži a řepu, které jsou taky v tabulce :)
    A tmavá čokina je hned čtrnáctá jooo :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono je právě hodně výzkumů, hodně žebříčků :-) takže každý je uplně jiný a vlastně každá potravina nám dá něco..

      :-)) Tak super

      Vymazat
  5. všetky veci z toho milujem a jem veľmi často,teda až na tie prílohy odkedy som prešla na paleo :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je fajn :-) To já si přílohy asi ještě chvilku nechám :-)

      Vymazat
  6. Jem v podstate skoro všetko okrem tých húb - huby celkove nemusím a paradajok na ktoré som bohužiaľ alergická :/ Tá top 10 je naozaj dokonalá :D ♥ ako tak čítam zistujem že som "precéčkovaná" skoro denno-denne zjem určite viac ako 150g jahôd a to ešte nehovorím o ostatnom ovocí :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-D Tak C mít víc můžeš, takže pohoda.. Taky mam určitě daleko víc vitamínu než potřebuju :-D

      Vymazat
  7. Samé mňamky!! Už mi chybí čerstvé jahody,maliny,ostružiny,borůvky a všechno letní ovoce :(( Jediné,co nekonzumuju jsou rajčata :D ...Já se snažím! Opravdu chci,aby mi chutnaly,ale pro mě je to prostě jako železo a ani posolené to prostě sníst nemůžu.A když už,tak se u toho hrozně xichtím :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-) znám hodně lidí co rajčata nejedí a jestli ti to tak moc nechutná, tak to do sebe necpi :-) člověk má jíst to co mu chutná :-P A jinak se taky těším až nám to všechno poroste na zahrádce:-)

      Vymazat
  8. kromě pistácií bych si dala všechno :) super článek

    OdpovědětVymazat
  9. Moc užitečný článek , jdu na pomeranč :D

    OdpovědětVymazat
  10. Kuřátka nikde? :( Moc užitečná tabulka, díky za článek a nápad :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-) Kuřátka si dej i bez tabulky :-P

      Vymazat
  11. Určitě souhlasím se vším... :)))
    ale jak se říká, všeho moc škodí!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To určitě :-P Když si dáš 5 kilo borůvek tak to asi bomba taky nebude :-D

      Vymazat
  12. taky miluji všechno!!:) jen k té quinoe jsem se ještě nedostala ..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tu jsem taky bohužel ještě nevyzkoušela:-(

      Vymazat
  13. Vodu piju denně a jahody jsou prostě dobrota. Já věděla, že mi tu přezdívku Jahoda dali všichni oprávněně, když jsem tak zdravá :D
    Škoda, že na pomeranče jsem alergická, ale mám je tak děsně ráda a jinak všechno tak nějak ráda mám. Rajčata jedině ze zahrádky :))
    Nemusím moc odstředěné mléko, podle mne to není mléko no..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mléko piju taky normální - polotučné :-) A rajčátka ze zahrádky? to není nic lepšího ♥

      Vymazat
  14. Všechno mám taky moc ráda ♥

    OdpovědětVymazat
  15. Super článek i tabulka. :))
    Já jím snad téměř všechno, našla jsem však v tabulce pár potravin, které jsem ještě ani neochutnala, tak nemohu posoudit. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-) tak je aspon máme důvod vyukoušet, když jsou tak zdravé :-))

      Vymazat